• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Konferencja Offshore Wind 2.0. Czy możliwa jest cyberbezpieczna infrastruktura krytyczna?

Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.

01.04.2024, 10:00
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Rejs z GospodarkaMorska.pl, panel III: w Polsce trzeba stworzyć kulturę innowacyjności [RELACJA]

Drugi dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl rozpoczął się od panelu dyskusyjnego „Nowe technologie i innowacje w przemyśle stoczniowym i offshore”. Rozmowa była pełna interesujących punktów widzenia dotyczących wyzwań i perspektyw rozwoju. Wysłuchaliśmy opinii ekspertów, przedstawicieli sektora i inżynierów, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i poglądami na temat przyszłości branży.

01.10.2023, 21:42
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Najdziwniejszy z "okrętów" Royal Navy pierwszy raz wziął udział w międzynarodowych ćwiczeniach

Międzynarodowe zespoły marynarzy, w tym z Polski, ćwiczyły i eksperymentowały z blisko setką bezzałogowych systemów przeznaczonych do działań morskich. To przedsięwzięcie wspierała wyjątkowa jednostka morska z Wielkiej Brytanii, eksperymentalny okręt XV Patrick Blackett, przeznaczony do testów nowego wyposażenia dla sił zbrojnych.

29.09.2023, 20:53
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Polscy marynarze sprawdzali swoje umiejętności podczas międzynarodowego ćwiczenia REPMUS 23 w Portugalii

Od 11 do 12 września na portugalskim wybrzeżu odbywało się ćwiczenie REPMUS 23, skupiające się na integracji morskich systemów bezzałogowych, wykorzystaniem ich podczas operacji, a także kwestii szkolenia i gotowości wykorzystującego je personelu. Do udziału w tym przedsięwzięciu zostali zaangażowani także polscy marynarze z 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.

25.09.2023, 12:09
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Studencki pojazd autonomiczny informatyków ETI. Projekt na czasie i na wodzie [GALERIA]

Na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (ETI) 23 lutego 2022 w Audytorium 1NE odbyła się inauguracja studiów II stopnia PG. Jednym z istotnych punktów uroczystości była prezentacja projektów wykonanych przez studentów ETI. Wśród wyróżnionych znalazł się również projekt pojazdu autonomicznego.

26.02.2022, 20:43
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Dzielny i samodzielny – nowy nawodny dron w Polskiej Służbie Hydrograficznej

Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej (BHMW) właśnie wzbogaciło się o kolejną jednostkę pływającą. Nie jest to jednak okręt, a supernowoczesny autonomiczny pojazd nawodny.

16.02.2022, 18:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Zeabuz – autonomicznym minibusem po wodzie. A może „Made in Poland”?

Zeabuz (zeroemisyjny wodny autobus) to kolejny krok Norwegów we wdrażaniu w życie programu zeroemisyjności w transporcie wodnym w aglomeracjach nadmorskich.

12.07.2021, 13:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Covid-19: Portowe pojazdy autonomiczne a obowiązujące prawo cz.2

Okolicznością, która odróżnia autonomiczne roboty (w tym pojazdy autonomiczne) od znanych nam dzisiaj rozwiązań technicznych, jest to, że bezpośrednim powodem wyrządzonej szkody może być zasadniczo ich działanie. Związek przyczynowy niezbędny do zaistnienia odpowiedzialności będzie więc istniał przede wszystkim pomiędzy szkodą a działaniem robota. Istnieje bowiem ryzyko, że niemożliwe będzie ustalenie związku przyczynowego (nawet pośredniego) pomiędzy szkodą a określonym działaniem człowieka (np. twórcy algorytmu). Stanowi

28.05.2020, 07:39
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Covid-19: Portowe pojazdy autonomiczne a obowiązujące prawo cz.1

Z uwagi na trwającą pandemię Covid-19 należy liczyć się ze wzrostem znaczenia w gospodarce sztucznej inteligencji i autonomicznych pojazdów opartych na zaawansowanych algorytmach, co z kolei wiąże się z koniecznością znalezienia rozwiązań prawnych i etycznych, które zminimalizują możliwe negatywne aspekty ww. rozwoju. Sztuczna inteligencja ma coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki oraz na szeroko rozumianym rynku konsumenckim, co z kolei stawia nowe wyzwania przed ustawodawcą.

19.05.2020, 04:43
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.